środa, 9 października 2013

Czekolada Milka Daim i Wawel Michałki Zamkowe

    Czekolada mleczna z mleka alpejskiego z kawałkami chrupiącego karmelu (20%).

Dobra czekolada :]

Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, odtłuszczone mleko w proszku, miazga kakaowa, serwatka w proszku, tłuszcz roślinny, tłuszcz mleczny, migdały (1%), pasta z orzechów laskowych, odtłuszczone mleko zagęszczone słodzone, emulgator (lecytyna sojowa), sól, częściowo demineralizowana serwatka w proszku, aromaty.
Producent: Mondelez Polska S.A.

Tak oto przedstawiam dobrze znaną czekoladę daim (oczywiście nie wszystkim, bo przecież nie w każdej Żabce, czy innym sklepie jest dostępna). Na wstępie muszę uprzedzić, że mam prawie takie same odczucia, co do tego smakołyku, jak niektóre blogerki. PRAWIE- a to oznacza, że nie wszystko. 
 Tym makamentem w mojej ocenie będzie to, że dla mnie nie jest wcale przesłodzona, mogłabym ją jeść i jeść i nic mi nie będzie. Mam BARDZO wysoki yyyy.. ''próg słodkości'' (jakoś mnie to określenie irytuje [?]), więc ja musiałabym zjeść ze 2-3 tabliczki, żebym się zamuliła. Czekolada, jak to milki jest dobra w ''ogólnym odbiorze smakowym''.
Karmel (daim)- jest dobry, chrupie, chrzęści i.. chrupie. 
 A, no i ma aż 24 kosteczki, więc wizualnie jest większa (czas konsumpcji) i oczywiście można się z nią podzielić z większą grupą smakoszy xdd
Muszę przyznać, że dała mi więcej satysfakcji podczas jedzenia niż Milka oreo.

Skala: 5,5/6 (toż to nie ideał, ale moim zdaniem lepsza niż poprzednia milka) ;D
Czy powtórzę: Pewnie taak.
Cena: 2,99zł w Żabce



    Michałki Zamkowe czekolada nadziewana 

Średnia ;/


Skład: czekolada 56% (cukier, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, tłuszcz roślinny, emulgatory: lecytyna sojowa i E476, aromat), cukier, orzeszki arachidowe 12,3%, tłuszcz roślinny, mleko w proszku odtłuszczone, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, serwatka w proszku, spirytus, emulgator: lecytyna sojowa, aromat: etylowanilina. Zawartość masy kakaowej w czekoladzie min. 43%.
Producent: Wawel

Na początek..
E476- polirycynooleinian poliglicerolu czyli syntetyczny emulgator i stabilizator otrzymywany z rącznika pospolitego (źródło: wikipedia).

Czyli mamy tu roślinkę, hm.. nie tak źle. Orzeszków arachidowych poskąpili nam i dali 12,3%, oj nieładnie, nieładnie :P Podczas przepisywania składu znalazłam spirytus i wciąż się zastanawiam gdzie ON był?! Jadłam tę czekoladę niejednokrotnie i nigdy nie poczułam tego alkoholu, nie wiem, może po prostu trafiałam na jakieś wybrakowane..
 No to przejdźmy do konkretów, co do smaku, to nie porównałabym tego do kultowych już Michałkow zamkowych (:D). Na pierwszy plan wybija mi się smak nadzienia orzechowego (?), całkiem przyjemnie, choć brakuje mi czegoś co towarzyszy podczas konsumpcji cuksów, może bardziej wyrazistego smaku orzechów *.*. A no właśnie co do nich to chrupią, nie dają czekoladzie nic oprócz chrup, chrup ;I Czekoladka deserowa, która okrywa nasze nadzienie ze wszystkich strona świata, jest prawie nie wyczuwalna, przynajmniej dla mnie. Moja znajoma stwierdziła, że gdzieś tam ją wyczuwa, ale to nie jest coś wybitnego, majaczy gdzieś na końcu kubków smakowych i dopełnia jako-tako całości. Podsumowując: nadzienie za mało orzechowe, orzeszki można uznać za dodatek akustyczny, a czekoladka gdzieś tam jest ;D

Skala: 3/6 (nie mam serca, przecież to Nasz rodzimy Wawel)
Czy powtórzę: Prędzej zainwestuje w cuksy.
Cena: Ostatnio kupiłam w Żabce, dwie za 4zł.








2 komentarze:

  1. Również dla mnie Daim jest lepsza niż ta z Oreo :D Co do Wawelu to jednak wolę ich cukierki, a od tabliczek to wolę trzymać się z daleka, rada na przyszłość, przed wsadzeniem kostek do ust trzeba ją dokładnie obejrzeć czy nie ma w niej nieproszonych gości. Mi się tacy goście trafili i wiem, że paru innym osobom również.
    Radzę również wyłączyć weryfikacje obrazkową w komentarzach, jest to nieco irytujące. Znajdziesz tą opcję w Ustawienia -> Posty i komentarze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O.o Już nigdy nie kupię tabliczki czekolady Wawel, nigdy. Co do komentarzy to dziękuje, naprawiłam niedogodność i niedopatrzenie z mojej strony ;D

      Usuń